Η αφορμή μου…
Κατά την διάρκεια του προεκλογικού αγώνα για τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές του 2002 έτυχε να βρεθώ στην Θεσσαλονίκη, άλλωστε έχω δουλέψει εκεί για τρία χρόνια και αρκετά συχνά ανεβαίνω… Δεν ήταν δυνατόν να μην προσέξω τις προεκλογικές αφίσες του υποψηφίου του ΠΑΣΟΚ και αντιπάλου του Ψωμιάδη που έγραφαν: «Η Θεσσαλονίκη δεν θέλει Νομάρχη χουντικό»… Μου είχαν κάνει πάρα πολύ άσχημη εντύπωση, σχεδόν είχα εξαγριωθεί… Τις θεώρησα προϊόν πολύ χαμηλού πολιτικού ήθους… Αυτό με έκανε να δω την νίκη του Ψωμιάδη στις εκλογές με ευχαρίστηση… Ένα είδος τιμωρίας για αυτούς που αποφάσισαν να βγάλουν τέτοιες αφίσες… Έχοντας ζήσει, όπως είπα, στην Θεσσαλονίκη και γνωρίζοντας την υποβόσκουσα εχθρότητα για τους Αθηναίους και την Αθήνα δεν μου έκαναν εντύπωση οι διάφορες κορόνες που πέταγε, μετά την εκλογή του, ο νομάρχης Θεσσαλονίκης κατά διαστήματα… Τις θεωρούσα προϊόντα τοπικής πολιτικής κατανάλωσης… Κάτι για να δείχνει ότι είναι ο δικός τους άνθρωπος… Μέχρι πρόσφατα, όμως, που, εξαιτίας των συλλήψεων για την υπόθεση της ΜΕΒΓΑΛ, οι δηλώσεις αυτές μετατράπηκαν σε σωσίβιο για την πολιτική του επιβίωση… Δεν είναι οι λάθος επιλογές του που τον κυνηγάνε… Είναι το «Κράτος των Αθηνών»!!! Άλλωστε το έχω ξαναγράψει… Για να κοροϊδέψεις τον κόσμο πρέπει να τους βρεις έναν εχθρό... Ένα εχθρό που θα παραμονεύει και θα τους απειλεί… Δυστυχώς, ο νομάρχης βασίζεται σε μια φιλοσοφία, ένα ιδιότυπο είδος "Βορείων και Νοτίων", που υπάρχει αρκετό καιρό τώρα… Η αλήθεια είναι ότι κάτι τέτοιο δεν είναι μόνο ελληνικό προνόμιο… Τα ίδια συμβαίνουν και στην Ιταλία, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες… Στην ελληνική επαρχία οι κόντρες μεταξύ μικρών γειτονικών πόλεων ή ακόμα και χωριών δεν είναι κάτι σπάνιο… Αντίθετα, μάλιστα θα έλεγα ότι είναι κάτι πολύ συνηθισμένο… Τα παραδείγματα πολλά: Λάρισα – Βόλος, Μακρακώμη – Σπερχειάδα, Άργος – Ναύπλιο… Το θέμα είναι, όμως, ότι στην περίπτωση της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης το πρόβλημα είναι πιο βαθύ και πιο παλιό…
Η ιστορία… Δεν πρόκειται να γράψω για αρχαιότητα, ούτε για Αθηναίους και Μακεδόνες… Δεν θα γράψω για Μέγα Αλέξανδρο, ούτε για Φίλιππο, ούτε για Δημοσθένη… Σε εκείνα τα χρόνια δεν ήταν διαφορές πόλεων, με την σημερινή έννοια του όρου, αλλά διαφορές κρατών για τις σφαίρες επιρροής τους, έστω και αν τα κράτη αυτά είχαν κοινό εθνικό προσδιορισμό… Αυτό που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι πολύ πιο πρόσφατο ιστορικά… Η σημερινή διαφορά μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης ξεκινάει από τον χαμένο ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 και τον γενικότερο χειρισμό του Μακεδονικού ζητήματος από το σχετικά νεοσύστατο ελληνικό κράτος και κορυφώνεται με την δολοφονία του Ίωνα Δραγούμη το 1920. Ο Ίωνας Δραγούμης, ο οποίος ήταν και εθελοντής το 1897, γράφει χαρακτηριστικά για τον πόλεμο αυτό: «Συνέβηκε τούτο το παράδοξο, τούτοι, οι εξωμερίτες [Σημ.: οι έλληνες εκτός της επικράτειας του τότε Ελληνικού Κράτους], περίμεναν την Ελλάδα να τους γλιτώσει και η Ελλάδα περίμενε μήπως τύχη και σηκωθούν μοναχοί τους να γλιτώσουν τον εαυτό τους». (Πολλοί πιθανώς να αναγνωρίσουν εδώ – όχι άδικα – τα ίδια συμπτώματα με μερίδα του Κυπριακού λαού μετά την εισβολή του Αττίλα.) Αργότερα, η διαφορά των δυο πόλεων θα ενισχυθεί από την εξέλιξη της Μικρασιατικής εκστρατείας και την συσσώρευση των προσφύγων κυρίως στις περιοχές της Μακεδονίας… Οι πρόσφυγες θα μείνουν με το παράπονο των κακών χειρισμών της κυβέρνησης που εδρεύει στην Αθήνα… Σήμερα η φιλοσοφία αυτή του διαχωρισμού υποθάλπεται από τα ποδοσφαιρικά σωματεία και όλους αυτούς τους μικροπολιτικούς που καταφεύγουν σε αυτή για να κρύψουν τις δικές τους πολιτικές αδυναμίες… Ένα παράδειγμα; Ο κύριος νομάρχης κατηγορεί το «κράτος των Αθηνών» παραβλέποντας όμως – σκοπίμως - το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός είναι από την Μακεδονία και εκλέγεται στην Θεσσαλονίκη, όπως άλλωστε και ένας μεγάλος αριθμός πολιτικών που διετέλεσαν ή διατελούν μέλη της κυβερνήσεως… Παραβλέπει, επίσης, ότι οι δύο από τους τρεις κατηγορουμένους και η εταιρεία ΜΕΒΓΑΛ είναι επίσης από την Μακεδονία… Παραβλέπει, επίσης, ότι και μια σειρά από άλλα πρόσφατα κρούσματα διαφθοράς, όπως η υπόθεση του καναλάρχη Χρηστίδη, πάλι στην συμπρωτεύουσα εξελίχτηκαν… Οι Θεσσαλονικείς θα σου πουν ότι όλα τα λεφτά πάνε στην Αθήνα… Παρότι είμαι από τους πιο φανατικούς υποστηριχτές της αποκέντρωσης, γεγονός που αποδεικνύω δουλεύοντας πολύ συχνά στην επαρχία, δεν μπορώ να μην κατανοήσω το γεγονός ότι το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των πόρων θα πρέπει να οδηγηθούν σχεδόν αναγκαστικά εκεί που μένουν σχεδόν οι μισοί έλληνες πολίτες: στην Αθήνα…
Ιστορίες Καθημερινής Τρέλας… Τα καλοκαίρια, πριν γίνουν τα έργα διαπλάτυνσης στο δρόμο για Χαλκιδική, η κυκλοφοριακή συμφόρηση τα βράδια της Κυριακής στον δρόμο προς Θεσσαλονίκη ήταν δραματική… Στο ραδιόφωνα άκουγες κατά βάση οδηγίες και προβλήματα… Που έχει κίνηση, που έχει γίνει ατύχημα κλπ… Πολύ συχνά τις πληροφορίες τις έδιναν οι ίδιοι οι οδηγοί με τα τηλεφωνήματα τους… Σε ένα από αυτά τα τηλεφωνήματα ένας Θεσσαλονικιός κατηγορεί έναν οδηγό με Αθηναϊκές πινακίδες για επικίνδυνη προσπέραση… Με αφορμή αυτόν αρχίζει να κατηγορεί συλλήβδην τους οδηγούς με Αθηναϊκές πινακίδες για «αποικιοκρατική συμπεριφορά» και αρχίζει να λέει διάφορα «γαλλικά»… Κάποια στιγμή ο ραδιοφωνικός παραγωγός τον κόβει και του υποδεικνύει: «Μην κατηγορείς έτσι όλους τους οδηγούς με αθηναϊκές πινακίδες…» («Επιτέλους ένας υγιής άνθρωπος!!!» σκέφτομαι εγώ) «…δεν είναι όλοι Αθηναίοι» συμπληρώνει!!
Όταν δούλευα στην Θεσσαλονίκη, δεχόμουνα πολύ συχνά τα ειρωνικά σχόλια των ντόπιων τα οποία έμαθα σιγά-σιγά να αντιμετωπίζω με χιούμορ και διπλωματία…
Εμείς οι «νότιοι» πολύ συχνά χρησιμοποιούμε – αδόκιμα – την κατάληξη –αγα αντί του σωστού –ούσα… Λέμε, λοιπόν «περπάταγα» αντί του σωστού «περπατούσα», «κούναγα» αντί του «κουνούσα» κλπ. Η χρήση της κατάληξης αυτής τύχαινε πολύ συχνά της ειρωνείας των Θεσσαλονικιών φίλων μου… Μία μέρα τους είπα το εξής: «Ξέρετε, η Αθήνα είναι μια τεράστια πόλη… Το να ζεις σε αυτή είναι κούραση, είναι «άγος»… Αυτό, λοιπόν, πέρασε σιγά – σιγά και στην γλώσσα μας…»
Οι ατάκες για το ζήτημα αυτό είναι από τις πλέον κλασικές… Η απάντηση μου: «Η χρήση της λέξης «καλαμάκι» γίνεται κατά αναλογία με την χρήση της λέξης «ξυλάκι» όταν ζητάμε ένα «παγωτό-ξυλάκι». Και στις δύο περιπτώσεις προσδιορίζουμε κάτι που τρώμε με βάση τον τρόπο που το κρατάμε…»
Πρόβλημα 3ο: «Τυρί» ή «φέτα»; Η Ελλάδα έκανε μια τεράστια προσπάθεια ώστε η λέξη «φέτα» να είναι ονομασία προέλευσης… Σε όλη την Ευρώπη, δηλαδή, όποιος λέει «φέτα» υποδηλώνει ένα συγκεκριμένο είδος τυριού, που φτιάχνεται με συγκεκριμένο τρόπο και μόνο στην Ελλάδα… Αλλά όχι… Το γαλατικό χωριό αντιστέκεται!! Όχι μόνο αυτό, αλλά αν τους πεις «θέλω φέτα» σου κάνουν και πλάκα… «Φέτα καρπούζι ή ψωμάκι;»…
Πρόβλημα 4ο: «Σαν φιστίκι» ή είναι όντως φιστίκι το Αιγίνης; Εγώ απλά θα σημειώσω ότι παγκοσμίως «φιστίκι» είναι αυτό με το τσόφλι και αποκαλείται παντού με τον ίδιο τρόπο: φιστίκι, pistachio, pistache, pistazie, pistacchio… Στον αντίποδα, θα μπορούσα να γράψω πάρα πολλά για τα γλωσσικά ιδιώματα των Θεσσαλονικιών… Για τα «με» και τα «μου» τα «ν» και τα «λ», το «σάντουιτς», το «αφού» στο τέλος της πρότασης, αλλά δεν είναι ο στόχος μου να δείξω ποιος είναι καλύτερος ή ποιος κάνει τα λιγότερα λάθη, αλλά απλά να στηλιτεύσω μια λανθασμένη νοοτροπία…
Μύθοι και πραγματικότητες…
Πραγματικότητα 1η: Όταν οι Αθηναίοι έτρεχαν στις διαδηλώσεις ενάντια στην χρήση του ονόματος Μακεδονία από το κράτος των Σκοπίων, οι Μακεδόνες ενίσχυαν την οικονομία του γειτονικού κράτους με καθημερινές βόλτες στα καζίνα του…
Πραγματικότητα 2η: Οι Θεσσαλονικείς είναι πολύ συχνά αδικαιολόγητα εχθρικοί με τους Αθηναίους… Εγώ το αντιμετώπισα τόσο όταν δούλευα εκεί, όσο και κατά την διάρκεια του στρατιωτικού μου στην Αλεξανδρούπολη… Αν πάντως σε αποδεχτούν είναι καλόκαρδοι άνθρωποι και σε κάνουν να περάσεις καλά…
Πραγματικότητα 3η: Το φαγητό στην συμπρωτεύουσα είναι απίστευτο… Αυτό οφείλεται και στις κωνσταντινουπολίτικες καταβολές μεγάλης μερίδας του πληθυσμού… Όταν δούλευα πάνω έφτασα στα πιο πολλά κιλά που έχω φτάσει ποτέ στην ζωή μου…
Πραγματικότητα 4η: Οι γυναίκες στην Θεσσαλονίκη είναι πολύ όμορφες…. Υπάρχει ένα καλό ποσοστό στην κατηγορία «ψηλή – ξανθιά» που δεν το βρίσκεις τόσο εύκολα σε άλλα μέρη της Ελλάδας… Πάντως όποιος ανεβαίνει πάνω εντυπωσιάζεται από το γεγονός ότι οι γυναίκες ντύνονται και φτιάχνονται σαν μοντέλα ακόμα και για να πάνε να ψωνίσουνε στο super market… Επίσης δεν χρειάζεται να ψάξεις και πολύ… Όλες θα κάνουν μια βόλτα από την πλατεία Αριστοτέλους κάποια στιγμή…
Πραγματικότητα 5η: Σλαβική μειονότητα υπάρχει… Δεν μπορώ να μιλήσω για το μέγεθος της… Μπορεί να είναι απλά ένας πολύ μικρός αριθμός… Πάντως υπάρχει… Έχω βρεθεί σε γλέντι σε χωριό ελάχιστα χιλιόμετρα έξω από την Θεσσαλονίκη… Εκεί που παίζουν τα παραδοσιακά ελληνικά, ακούω κάποια στιγμή μια πολύ όμορφη μελωδία από την οποία δεν μπορώ να προσδιορίσω ούτε το όργανο αλλά ούτε και τα λόγια… Όταν τους ρώτησα τι είναι αυτή η μουσική, η απάντηση που πήρα ήταν «Μακεδονίτικα»…
Και για να μην ξεχνάμε και τα πολύ καλά…
Τα κουρκουμπίνια του Χατζή καθώς και το καζάν-ντι-πι από γάλα βούβαλου. Υ.Γ.1: Την ώρα που γράφονται οι γραμμές αυτές, Τρίτη βράδυ, ο νομάρχης τα «δίνει όλα» στα κανάλια… Τι ακούω, Θεέ μου!!! Υ.Γ.2: Θάνατος στους καταπιεστές Αιτωλούς!! Ζήτω η ελεύθερη Ακαρνανία!!! Υ.Γ.3: Είναι προφανές ότι η Αθήνα δεν είναι η Ελλάδα… Άλλωστε Ελλάδα είναι μέχρι το αυλάκι!!
Πολιτικά δεν έτρεφα συμπάθεια για το πρόσωπο του Παναγιώτη Ψωμιάδη… Για εμάς που δεν τον ξέραμε, θα έλεγα, ότι μάλλον τον έκανε συμπαθή και προσιτό η σάτιρα των ΑΜΑΝ…
Το «γλωσσικό» ζήτημα…
Πρόβλημα 1ο: «Περπατούσα» ή «περπάταγα»;
Πρόβλημα 2ο: «Σουβλάκι» ή «Καλαμάκι»;
«Τον Αθανάσιο Διάκο τελικά τον σουβλίσανε ή τον καλαμακώσανε;»
Τα τσουρέκια του Τερκενλή… Τώρα μπορείς να τα βρεις και στο αεροδρόμιο της Αθήνας, αλλά στην Θεσσαλονίκη, ειδικά το Πάσχα, μοσχοβολάει ολόκληρη η Αριστοτέλους… Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ακολουθήσεις την μυρωδιά…
Τα μπριζολάκια στο κούτσουρο σε μια ταβέρνα που δυστυχώς δεν θυμάμαι πως λέγεται…
Ποτάκι στο “Panic the bar” με θέα στον Λευκό Πύργο…
Νυχτερινή διασκέδαση στο «Ρόδον»…
17 comments:
Ασπρα σπόρια - μαύρα σπόρια,
έπαθα φουιτ,
κανε με ένα σάντουιτς!
Και γενικά εγώ διαπίστωσα μια πιο χαλλλαρή διάθεση στην δουλειά, εκεί πάνω,
αλλά ότι και να λέμε εγώ την λατρεύω αυτή την πόλη, με όλες τις ιδιορυθμιες της. Είναι μια πόλη να ζεις.
Αν μπορέσουν και βρουνε και καλούς πολιτικούς, θα γίνει ακόμη καλύτερη!
Και παρεπιμπτόντως, Καραμανλής, Κούβελας, Τζοχας, Βενιζέλος, Βούγιας, Θεσσαλονικείς πολιτικοί, που περάσαν από υπουργεία κλειδιά στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και κυβερνούν ακόμη την Ελλάδα και στην ουσία δεν αφήσαν κάποιο σημαντικό έργο στην Θεσσαλονίκη. Γιατί τότε τους φταίει το κράτος των Αθηνών. Οι ίδιοι είναι άξιοι της μοίρας τους για αυτούς που ψηφίζουν.
Όταν ο Παοκτζής σπάει τα αμάξια κάτω από το σπίτι που μένει, για να δείξει το μένος του ενάντια στον Άρη, του οποίου το γήπεδο είναι 1 χιλιόμετρο πιο πέρα, ποιο κράτος του φταίει?
ΤΡΕΛΛΛΛΛΛΛΑΑΑΑΑ!
Πάντως εμένα μου λείπει πολύ η Θεσσαλονίκη και τα καρντάσια που έκανα εκεί πάνω.
psillo omorfo agori & X-lllarge erasti esi opos kai o "PHILLLOS" sou lete diafora pragmata kai den anaferete kan ton topiko theo "DIMITRIS HRISOHOIDES"
2) to kazan dipi einai kpema riziou i opia servirete me kaimaki apo galla vouvallou
3) o nomarxis itan,inai kai tha paramini megalos ARXIKARAGIZIS,KOMPLEXIKOS,ARXONTOMALAKAS kai genika gnisios VOULGAROS.
4) sta gllosika ma exis parallipsi to "gia".
5) exis ksexasi episis na mas pis gia tis "ALIFES" (koinos salates gia tous ipolipous ellines)
Ala episis den mporo na ksexaso kai oti kathe savato proi se enan dromo me toulaxiston 20 autokinita parkarismena mono to diko mou ixe faei klisi apo tin troxea (ixe athinaika noumera to gamimeno kai itan kai kokkino)
kai gia na katalavis poios eimai o dromos legotan odos "EPTALOFOU"
nai "giauri" mou posa kila eixes ftasei ?????
«Μην κατηγορείς έτσι όλους τους οδηγούς με αθηναϊκές πινακίδες…» («Επιτέλους ένας υγιής άνθρωπος!!!» σκέφτομαι εγώ) «…δεν είναι όλοι Αθηναίοι»
XAXAXA!!! Kαταπληκτικό! Έχω ζήσει 7 χρόνια εκεί και το πιστεύω απόλυτα.
Πάντως, το σαν φυστικ νομίζω πως δεν σημαίνει "σαν φυστίκι" αλλά είναι τούρκικης (Κωνσταντινουπολίτικης) προελεύσεως.
@ Philos: Ναι... Το "έπαθα φούιτ" είναι από τα all time classics της θεσσαλονίκης!! Όσο για τους ΠΑΟΚτζήδες και τους Αρειανούς σου θυμίζω τι έγινε με τους οπαδούς του Παναθηναϊκού όταν πανηγυρίσαν το Ευρωπαϊκό Κύπελλο στον Λευκό Πύργο...
Φίλε civil είναι πολύ πιθανόν να έχεις δίκιο για την προέλευση του "σαν φιστίκι"... Εγώ το χρησιμοποίησα σαν λογοπαίγνιο...
ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΡΕ ΚΑΛΑΜΑΚΙ? ΕΚΑΤΣΕΣ 1-=2ΧΡ. ΚΑΙ ΕΙΔΕΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΣΛΑΒΩΝ?ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΛΒΑΝΟΥΣ,ΑΦΓΑΝΟΥΣ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙΚ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ?ΚΑΤΣΕ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΟΚ? ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΟΚ ΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΤΟ΄ΠΑΝΕ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΕ ΑΓΩΝΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ ΜΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ.ΚΑΙ ΠΑΟΚΤΣΗΣ ΟΧΙ ΠΑΟΚΤΖΗΣ.ΕΔΩ ΕΜΕΙΣ ΤΙΣ ΑΛΙΦΕΣ ΔΕΝ ΤΙΣ ΤΡΩΜΕ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑΜΑΚΙΑ.Υ.Γ ΜΙΛΑΓΑΜΕ ΚΑΙ ΠΕΡΠΑΤΑΓΑΜΕ???? ΚΑΙ ΜΙΛΑΣ ΜΕΤΑ ΓΙΑ Β.ΕΛΛΑΔΑ????
Φιλλλλαράκι, άκουγα Σλάβικα τραγούδια και οι πατριώτες σου (γιατί αν δεν το κατάλαβες πατριώτης σου το είπε) όταν τους ρώτησα τι είναι αυτά ΜΕ είπανε "Μακεδονίτικα"... Και αυτοί που τα βάλανε να παίξουν δεν ήταν εργάτες από ξένη χώρα... Ντόπιοι ήταν που άρχισαν να μου λένε κάτι τρελά... Τώρα αν εσύ θέλεις να βάλεις το δάχτυλο μπροστά από την μύτη σου...
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΜΠΛΕΞ ΜΕ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ?ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΤΕ ΡΕ? ΦΕΤΟΣ ΣΤΟ ΠΑΟ -ΠΑΟΚ ΚΑΨΑΝΕ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΑΘΗΝΑΙΟΙ 10 ΑΜΑΞΙΑ ΜΕ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ.ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΤΕ?ΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΠΟΥ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΟ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΤΕ?ΤΟ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΤΕ? Η ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΡΕΤΕ ΑΥΤΑ?ΤΟ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΡΓΟ ΣΤΗΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΔΡΟΜΟΣ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ?ΕΣΕΙΣ ΖΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΚΑΙ ΕΧΕΤΕ ΚΟΜΠΛΕΞ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ ΠΟΥ ΝΑ΄ΤΑΝ Η ΑΘΗΝΑ ΣΥΜΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΙ ΚΟΜΠΛΕΞ ΘΑ ΒΓΑΖΑΤΕ.ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΣΚΕΦΤΕΙ ΑΥΤΟ?
Γιατί έγραψα εγώ ότι είναι σωστό να λέγεται κάτι τέτοιο; Αυτό που έγραψα είναι ότι δεν ακούστηκε πρώτα στην Αθήνα...
Όσον αφορά το κόμπλεξ, σου θυμίζω ότι όταν γράφτηκε αυτό το κείμενο ο δικός σου νομάρχης πέταγε τις κορώνες για το "Κράτος των Αθηνών" για να καλύψει την ιστορία με τους κουμπάρους...
Και αν θες να δεις κόμπλεξ άνοιξε κανένα ραδιοφωνικό σταθμό, άκου την εκπομπή π.χ. των οπαδών του Άρη, του ΠΑΟΚ και μετά έλα πές μου... Αυτά που είχα ακούσει πάνω για την Αθήνα δεν τα έχω ακούσει ποτέ από Αθηναίο για την Θεσσαλονίκη... Ακόμα και αυτό που διάβασες εδώ τόσα καλά πράγματα λέει για σας...
Όσον αφορά τα έργα, πόσους Θεσσαλονικείς πρωτοκλασσάτους υπουργούς είχατε σε όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις; Τους ξαναψηφίζετε, όμως...
enas nomarxhs den mporei na xarakthrizei mia oloklirh perioxh to ti kanei o ka8e nomarxhs den me endiaferei avto poy me endiaferei einai oti dixos na gnorizeis to ti ginete sthn B.Ellada grafeis kati poy sou eipan kapoioi.Egw zw 33 xr. kai mallon gnorizw kati parapano apo esena.Slabikoi meionothta den iparxei oso kai na to 8eleis file moy.Na ksereis h hmima8eia einai xeiroterh apo thn ama8eia kai idios se toso lepta 8emeta gia thn Ellada.Oson afora ta alla gia tis diafores 8es/nikhs kai a8inas einai gia na pername thn wra mas kai mono , xabales na ginete.
Πρωτον και βασικοτερο:
σλαβικη μειονοτητα δεν νομιζω να βρηκες φιλε μου.Σιγουρα μετα απο τοσα χρονια κοινης συμβιωσης καποια καταλοιπα ισως να εχουν μεινει οπως ειναι φυσικο,ακομη και στην μουσικη.Οπως φυσικα και απο αλλους λαους που εζησαν στη θεσσαλονικη που ας μην ξεχναμε ηταν μια πολη "διεθνης" λογω της θεσης της.
Παρεπιπτοντως "μερικως" σλαβοφωνους
πληθυσμους θα βρεις προς την Φλωρινα.Ασχετως εθνικης συνειδησεως φυσικα.Μην ξεχναμε τους Αρβανιτες στην Νοτια Ελλαδα.Οποτε σε ορισμενα σοβαρα πραγματα καλα ειναι να ανοιγουμε και κανα βιβλιο πριν μιλησουμε.
Δευτερον εγω την βρισκω με αυτην την "κοντρα".Ειναι κατι το οποιο με κανει και γελαω.Και σε διαβεβαιω εχω γεννηθει Αθηνα και εχω πολλους συγγενεις κατω( η χαμω οπως λετε εσεις) και κανενα ζορι δεν τραβαω με τους Αθηναιους εκτος απο την πλακα που σπαω μαζι σας.
Οσον αφορα τα γλωσσικα σε γενικες γραμμες τα λες καλα με εξαιρεση την φετα.Κανενας δεν νομιζω να σε κοροιδεψε οταν ζητησες φετα.
Και κατι που ξεχασες....την μπουγατσα.Υπενθυμιζω οτι ο ορος "μπουγατσα" αναφερεται στο φυλλο (πως λεμε σφολιατα) και οχι στην γεμιση.Αρα ΄καλως υπαρχει και μπουγατσα με τυρι και οχι μονο με κρεμα.Υποθετω θα τις τιμησες δεοντως και τις 2 για να πηρες τα κιλακια σου.
Και τελικα χαλλλαρωσε ρε παλλλικαρι και μην αφηνεις την εμπαθεια σου για ενα ατομο (τον Ψωμιαδη εν προκειμενω) να γενικευεται.
Ο κοσμος ειναι ωραιος γιατι εχει ποικιλομορφια.
Ν.Α.
Φίλε μου έχω διαβάσει την ίδια ιστορία με σένα και πίστευα τα ίδια πράγματα με σένα... Άλλα όταν κάποια στιγμή πάω σε γλέντι σε χωριό δίπλα στην Θεσσαλονίκη και υπάρχουν εκεί νεαρά άτομα που μου λένε για "Μακεδονική" γλώσσα και για "απελευθέρωση" και βάζουν στο γλέντι κασέτα με τραγούδια, την γλώσσα των οποίων αγνοώ, για ποιό ακριβώς πράγμα μιλάμε;
Φίλε νότιε, το πρώτο ή αν όχι το πρώτο ένα από τα πολύ πρώτα τυριά που απέκτησαν ΠΟΠ μετά από πολύ κόπο είναι το ΚΑΣΣΕΡΙ.
εισαι το λιγότερο άσχετος και εριστικός
Εγώ πάντως δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει αυτή η κόντρα Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Το βρίσκω παράλογο. Έχουμε τίποτα να χωρίσουμε; Έλληνες δεν είμαστε και οι δυο; Η αλήθεια είναι βέβαια ότι είμαστε κάπως "επιφυλακτικοί" εδώ πάνω απέναντι στην Αθήνα, αλλά όχι "επιθετικοί".
Μεγάλωσα σε μια οικογένεια που πάντα μου έλεγε ότι "μόνο η Αθήνα είναι Ελλάδα" και ότι "εμάς μας έχουν γραμμένους". Δεν το πιστεύω αυτό... Ακόμα κι έτσι να είναι, γιατί δεν κάνουμε κάτι εμείς για τον τόπο μας; Ας κουνήσουν λίγο και το δαχτυλάκι τους ο Ψωμιάδης και ο Παπαγεωργόπουλος. Μην τα περιμένουμε όλα από "εκεί κάτω"! Έχω επισκεφθεί πόλεις στην Ελλάδα, στις οποίες ο Δήμος και η Νομαρχία έχουν μεριμνήσει και τα δημόσια έργα εκτελούνται σε χρόνο dt. Δεν περιμένουν τίποτα από κανένα. Αλλά τι περιμένεις; Όταν δεν ψηφίζουμε τους σωστούς πολιτικούς...
Α, και κάτι ακόμα, το οποίο με πείραξε λίγο. Σε καμία περίπτωση δεν κοροϊδεύουμε κάποιον όταν μας ζητάει κάτι με τρόπο που δεν έχουμε συνηθίσει. Τώρα αν πέτυχες έναν ο οποίος σε κορόιδεψε γι' αυτό το λόγο, να ξέρεις πως είναι η εξαίρεση, όχι ο κανόνας. Οι Θεσσαλονικιοί στην πλειοψηφία τους είναι ανοιχτοί και ευγενικοί άνθρωποι και δεν το λέω για να παινέψω τον τόπο μου. Δείτε το και με τη λογική... Σε μια πόλη που όλα είναι "χαλλλλαρά", χωρίς άγχος (συνήθως) και ανησυχίες, πώς να μην είμαστε ευγενικοί απέναντι στους συνανθρώπους μας;
Και δεν πιστεύω πως υπάρχει σλαβική μειονότητα...!
Γενικά, φαίνεται πως δεν έχεις τίποτα εναντίον της Θεσσαλονίκης κι αυτό είναι καλό, γιατί -όπως είπα και στην αρχή- δεν έχουμε κάτι να χωρίσουμε! Όλα είναι προκαταλήψεις...
Υ.Γ.: Σ' ευχαριστούμε πολύ για τα καλά λόγια που λες για τις Θεσσαλονικιές! :)
Φίλη μου Σαλονικιά, προφανώς και δεν έχω τίποτα εναντίον της Θεσσαλονίκης... Όπως, νομίζω, φαίνεται γενικά σε όλο το μπλογκ μου, σέβομαι τα μέρη στα οποία εργάζομαι... Από την άλλη, όμως, ό,τι έγραψα ήταν προσωπικές εμπειρίες....
Post a Comment