Monday, May 05, 2008

Πηγαίνοντας για τις Επτά Λίμνες της Ρίλα...

Η οροσειρά της Ρίλα στην Βουλγαρία είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές οροσειρές των Βαλκανίων, όχι μόνο γιατί εκεί βρίσκεται η υψηλότερη κορυφή των Βαλκανίων, η Μουσάλα, αλλά και γιατί τα πετρώματα της, που είναι κυρίως γρανίτες, συγκρατούν νερό με συνέπεια να υπάρχουν γύρω στις 200 λίμνες. Οι Επτά Λίμνες της Ρίλα είναι ένα σύμπλεγμα από αυτές, οι οποίες βρίσκονται σε υψόμετρο από 2095 έως 2535 μέτρα. Η πρόσβαση σε αυτές είναι αρκετά δύσκολη τον χειμώνα, ενώ κάποιες από αυτές είναι προσβάσιμες μόνο το καλοκαίρι...

Αυτό, λοιπόν, που δεν καταφέραμε πριν από μερικές εβδομάδες, αποφασίσαμε να το προσπαθήσουμε αυτό το Σαββατοκύριακο...

Rila National Park

Το ξεκίνημα της διαδρομής, η είσοδος του Εθνικού Πάρκου της Ρίλα, κοντά στο κατάλυμα Пионерска (Πιονέρσκα)...

Small wooden bridge

Μια μικρή γέφυρα φτιαγμένη από κορμούς δέντρων...

Snowy Path

Από ένα σημείο και πάνω το βουνό είναι ακόμα καλυμμένο από χιόνι...

Map on a tree...

Εκεί που πιστεύαμε ότι είχαμε χαθεί βρήκαμε έναν χάρτη κρεμασμένο πάνω στον κορμό ενός δέντρου...

xижа Рилски езера

Έχουμε σχεδόν συμπληρώσει τρεις ώρες περπάτημα όταν φτάνουμε στην хижа "Рилски езера" - Το κατάλυμα "Οι λίμνες της Ρίλας". Εδώ θα περάσουμε την νύχτα, μετά την επιστροφή μας από τις λίμνες. Μην περιμένετε τίποτα πολυτέλειες, αλλά οι επιλογές εδώ πάνω δεν είναι και πολλές...

Αφού ξεφορτωθήκαμε λίγο βάρος, πήραμε τον δρόμο για τις λίμνες αφήνοντας πίσω μας το κατάλυμα... Η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι εκεί μας τρομοκράτησαν λίγο για το πόσο δύσκολο είναι να φτάσουμε στις λίμνες, αλλά ήμασταν αποφασισμένοι...

Όλο και απομακρυνόμαστε...

Path to the Seven Rila lakes

Με τόσο χιόνι δεν φαίνεται καλά στην φωτογραφία, αλλά το μονοπάτι είναι ιδιαίτερα ανηφορικό...

Долното езеро

...και εκεί που ανεβαίνουμε, συνειδητοποιούμε ότι η πρώτη από τις επτά λίμνες είναι στα δεξιά μας, αλλά είναι τόσο παγωμένη που δεν την προσέξαμε όταν ήμασταν χαμηλότερα... Είναι η Долното езеро (Ντόλνοτο εζερό) - "Η χαμηλή λίμνη". Βρίσκεται σε υψόμετρο 2095 μέτρων, έχει έκταση 5,9 εκτάρια και 11 μέτρα βάθος. Σε αυτήν την λίμνη μαζεύονται τα νερά που ξεχειλίζουν από τις υπόλοιπες λίμνες και από εδώ πηγάζει ο ποταμός Джерман (Τζέρμαν).

Το μονοπάτι άρχισε να γίνεται ιδιαίτερα ανηφορικό...

xижа 7-те рилски езера

Μετά από άλλη μιάμιση ώρα περπάτημα, η δεύτερη λίμνη είναι μπροστά μας!! Είναι η Рибното езеро (Ρίμπνοτο εζερό) - "Η λίμνη των Ψαριών". Βρίσκεται σε υψόμετρο 2184 μέτρων, έχει έκταση γύρω στα 3,5 εκτάρια και είναι η πιο ρηχή από τις Επτά Λίμνες της Ρίλα με βάθος γύρω στα 2,5 μέτρα. Προσωπικά δεν ξέρω να σας πω αν έχει ψάρια μέσα... Αν έχει θα έχει μόνο πέστροφες, καθώς είναι το μόνο ψάρι που μπορεί να αντέξει σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες... Δίπλα στην λίμνη υπάρχει η xижа "7-те Рилски Езера"- το κατάλυμα "Οι 7 Λίμνες της Ρίλα". Ούτε εδώ να περιμένετε τίποτα πολυτέλειες, αλλά η θέα είναι καταπληκτική...

Рибното езеро

Πέρα από την δεύτερη λίμνη φαίνεται η διαδρομή για τις υπόλοιπες λίμνες... Δυστυχώς το γεγονός ότι συμπληρώσαμε 4,5 με 5 ώρες περπάτημα και το περασμένο της ώρας, καθώς χρειαζόμασταν άλλη μιάμιση ώρα για να επιστρέψουμε στο κατάλυμα, δεν μας επέτρεψε να συνεχίσουμε... Το αφήσαμε για την επόμενη ημέρα, αλλά η ομίχλη που έβγαλε δεν μας άφησε τελικά την δυνατότητα...

Frappe at 2184 m. altitude...

Αντί για Ελληνική σημαία, μια ελληνική συνήθεια... Δύο φραπεδάκια, μπροστά στην παγωμένη λίμνη και σε μια απίστευτη θέα, σε υψόμετρο 2184 μέτρων...

Οι επόμενες δύο λίμνες από την Αγγλική Βικιπαίδεια... Στο πάνω μέρος της φωτογραφίας είναι η "Χαμηλή Λίμνη" και η "Λίμνη με τα Ψάρια", στις οποίες φτάσαμε και εμείς... Διακρίνονται και τα δύο καταφύγια που περάσαμε... Οι επόμενες λίμνες είναι η Трилистника (Τριλίστνικα) - "Το τριφύλλι" και η Близнака (Μπλίζνακα) - "Δίδυμος".

Ο χάρτης της περιοχής των Επτά Λιμνών από την Βουλγαρική Βικιπαίδεια.

[ENG] This weekend we took the path to the Seven Rila Lakes, a complex of lakes in the Rila National Park in Bulgaria. The path was difficult and the mountain, from one point and up, is still covered with snow... Some of the Seven Lakes are not accessible before summer time... Photos: [1] The entrance of Rila National Park, [2] A small bridge made from woods, [3] The path covered by snow, [4] When we thought we were lost, we found a map on a tree, [5] After 3 hours walking, we reached the hut "Rila Lakes" where we will spent the night after returning from the lakes, [6] We checked-in and we left for the lakes living behind some heavy stuff, [7] The hut is well behind, [8] The road to the lakes is not so easy as it seems in the photo, [9] While going up we understood that the first of the Seven Lakes, "The Lower Lake" is at our right, [10] The path is becoming ascenting, [11] After another 1,5 hours walking we reached the second lake, "The Fish Lake". Next to the lake the hut "The 7 Rila Lakes", [12] Behind the frozen lake are the paths for the rest of the lakes, [13] Instead of a Greek flag, a Greek habit: Drinking frappé in front of the frozen lake at 2184 metres altitude, [14] The next two lakes from the English Wikipedia: "The Trefoil" and "The Twin". [15] Map of the area of the seven lakes from the Bulgarian Wikipedia.
[BUL] Седемте Рилски езера.

7 comments:

Anonymous said...

Καλημέρα, Κλέαρχε! Μπράβο σας, συγχαρητήρια, που ανεβήκατε εκεί πάνω! Εγώ είχα καταφέρει να φτάσω ως την τελευταία και υψηλότερη λίμνη πριν 2-3 χρόνια. Ήταν όμως φθινόπωρο, έκανε καλό καιρό, δεν είχε πέσει ακόμα το χιόνι! Το κατάλυμα όντως δεν έχει πολυτέλειες, ούτε καν ζεστό νερό είχε. Το περισσότερο κρύο το θυμάμαι μέσα παρά έξω!

άλλη μια όμορφη παρουσίαση. και ο καφές, καφές

Γκρινιάρης said...

Εγώ πάντως με όλο αυτό το περπάτημα στα δύσβατα μονοπάτια, ξαφνικά κουράστηκα! Εκπληκτική εμπειρία πάντως!
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

ΠΡΕΖΑ TV said...

Πολυ ομορφη περιοχη...Τουλαχιστον απο τις εικονες αυτο καταλαβαινω....

Γιώργος Δημόπουλος said...

απλα τέλειο!!!!!

amelie said...

υπεροχο... εχω ακουσει τα καλυτερα.. δυο φορες κανονισαμε να παμε και το ακυρωσαμε
γεια και χαρα

Klearchos said...

Χρυσόψαρο ήταν πανέμορφα... Θα το ξανακάνουμε το καλοκαίρι - αν είμαι εδώ - και θα πάμε και στις υπόλοιπες λίμνες...

Evlahos, καλημέρα!!

Γκρινιάρη, δεν μπορώ να πω ότι δεν κουράστηκα αυτό το Σαββατοκύριακο... Αλλά ήταν το είδος της κούρασης που σε αναζωογονεί...

Πρέζα TVήταν πράγματι πανέμορφα...

Καλημέρα κουμπάρε!!

Amelie, αν έχεις την δυνατότητα κανόνισε το!!